MY WORK-OUT ROUTINE: RUNNING

mei 13, 2015

MY RUNNING - WORK OUT ROUTINE  NIKE  FASHIONBLOG

Het is jullie misschien via social media opgevallen dat ik de afgelopen weken flink aan het hardlopen ben. Ieder jaar rond deze tijd heb ik een hardloop en work out manie (ik poste er al over hier) en ook dit jaar wilde ik deze hardloop manie graag weer oppakken. Een paar weken geleden begon ik rustig aan met de Nike + running app. Deze app houdt precies bij hoeveel kilometer je loopt, waar je gelopen hebt, hoeveel calorieën je verbrand en hoelang je gelopen hebt. Dit is natuurlijk hartstikke handig en het is ook nog eens leuk om later terug te zien waar je nou precies allemaal gelopen hebt.

You might have noticed that I am doing a lot of running the last few weeks. Every year around I have a running and workout mania (I posted already over here), and this year I wanted this race mania to start again. A few weeks ago I started quietly with the Nike + running app. This app keeps track of how many kilometers you ran, where you ran, how many calories you’ve burned and how long you’ve walked. Of course this is awfully convenient and it’s also fun to see where you just ran well. 

MY RUNNING - WORK OUT ROUTINE  NIKE  FASHIONBLOG
MY RUNNING - WORK OUT ROUTINE  NIKE  FASHIONBLOG

Anyway, een paar weken geleden begon ik moeizaam. Ik moest echt inkomen en het viel mij behoorlijk zwaar. Inmiddels zijn we een paar weken verder, rende ik zelf een aantal ochtenden tijdens mijn vakantie in Zuid Frankrijk en gaat het stukken beter. Dat wil niet zeggen dat ik altijd met plezier ga rennen hoor. Soms gaat in de ochtend de wekker en dan denk ik, nee ik wil niet gaan sporten. Toch na een klein rondje van 5KM voel ik mij altijd beter. Daarnaast heb ik na het rennen een veel minder hongerig en snoep gevoel. Ik heb dan vaker zin in iets gezonds dan in bijvoorbeeld een Mars. Dat is natuurlijk extra fijn en ook nog eens gezond!

Anyway, a few weeks ago I started slowly. I really had to tough time and it struck me pretty hard. We are now a few weeks later, I ran by myself a few mornings during my vacation in southern France and it goes much better. That does not mean I’m always running with pleasure tough. Sometimes in the morning the alarm clock goes of and then I think, no, I will not work out. Nevertheless, after a small circle of 5KM I always feel much better. In addition I am less hungry and I don’t crave candy. I then often eat something healthy instead of for example a Mars. That of course is extra good and also healthy! 

MY RUNNING - WORK OUT ROUTINE  NIKE  FASHIONBLOG

Wil jij nou ook beginnen met hardlopen dan heb ik wat tips voor je. Ten eerste is het handig om goede hardloop schoenen aan te schaffen. In het begin rende ik altijd op mijn fel gekleurde Free Run +3 Nike hardloop schoenen (zie foto), maar deze geven veel te weinig demping (ga vooral niet op All Stars rennen of dergelijke). Ze zitten echt super lekker dus ik gebruik ze nog wel in de sportschool of tijdens mijn grond oefeningen (of bootcamp training bij Bad Beek). Mijn rode Nike sneakers hebben veel meer demping en rennen stukken beter. Een tweede tip is om langzaam aan te beginnen. Maak van te voren een muziek playlist waar je wandel en ren liedjes in zet. Als je de deur uit gaat luister je eerst een wandel liedje en wandel je rustig om je spieren los te maken. Hierna hardloop je verder met een ren liedje en dat wissel je met elkaar af. Hierdoor bouw je jouw conditie veel sneller op dan wanneer je meteen twee liedjes achter elkaar gaat rennen en vervolgens “dood” neer valt. Ik ren meestal een rondje van 5 KM en doe daarna een aantal grond oefeningen.

Will you also start running then I have some tips for you. Firstly, it is convenient to buy good running shoes. In the beginning I used to run on my brightly colored Free Run +3 Nike running shoes (see picture), but they give far too little attenuation (especially do not run on All Stars, or something a like). They are really super nice so I use them still in the gym or on my floor exercises (or boot camp training at Bad Beek). My red Nike sneakers have more cushioning and run much better. Another tip is to start slowly. Make a music playlist in advance with walk and run songs. If you go out doors you first hear a walking song and walk to loosen your muscles. After this you go ahead running with a running song and switch it with a walking song. This allows you build your fitness much faster than if you immediately start running two songs consecutively and drop “dead”. I usually run a round of 5 KM and then do some floor exercises. 

MY RUNNING - WORK OUT ROUTINE  NIKE  FASHIONBLOG
MY RUNNING - WORK OUT ROUTINE  NIKE  FASHIONBLOG

In Nijmegen hebben ze een plek waar je ideaal extra oefeningen kan doen, maar dit kan ook prima gewoon voor jouw deur of in het park. Ik sluit altijd af met een aantal buikspier oefeningen, tussen de 50-100 lunges en als laatste plank ik nog 1 volle minuut. Vergeet na je oefeningen niet warm te douchen, je lekker in te smeren met bodylotion en ga daarna fit en vrolijk aan de slag.

In Nijmegen, they have a place where you can do extra exercises, but you can also do this in front of your house or in the park. I always end with some crunches, between the 50- 100 lunges and end with planking for 1 minute. Remember after your exercises not to shower hot, you lubricate nice with body lotion and then go to work fit and happy.

MY RUNNING - WORK OUT ROUTINE  NIKE  FASHIONBLOG

Binnenkort ben ik van plan een nog uitgebreidere work-out schema te maken (ook van mijn bootcamp trainingen). Zouden jullie dat leuk vinden? Voor nu ben ik heel erg benieuwd of jullie sporten, wat jullie doen en of jullie nog tips hebben? Ik kijk uit naar jullie reacties.

Soon I’m going to make an even more extensive workout schedule (including my boot camp workouts). Would you like that? For now I am very curious if you exercise, what you do and whether you have any tips? I look forward to your comments.

Share Button
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 comments

  1. Hi Cloe,

    Super om te lezen! Wat goed dat je het hardlopen weer opgepakt hebt! Ik ben ook een fanatieke hardloper!
    Ik ben erg benieuwd waar in Nijmegen deze apparaten staan! Hopelijk kan ik mijn hardlooprondje daar op aanpassen. Lijkt me heel fijn.
    En ik ben ook heel benieuwd naar jouw work-out schema.

    Bedankt voor deze fijne blog weer!

    Liefs,
    Cathelijne.

    1. Hey Cathelijne, Bedankt voor je leuke reactie! Soms kan hardlopen zo fijn zijn he :). Deze apparaten staan aan de Waalkade (bij dat basketbal veldje). Weet je waar dat is? Binnenkort ga ik een leuk schema maken. Succes met rennen! Liefs X

  2. Super leuk.om te lezen, ik ben ook weer langzaam bezig met hard lopen, wil er toch weer goed uit zien van de zomer in bikini.

  3. Goed van je ! Ik vind hardlopen soms wel fijn en soms niet, momenteel ben ik meer van de “krachttraining” en doe ik veel oefeningen met youtube-filmpjes 🙂

Post a new comment